Adviesgesprek frequent verzuim

Uit ervaring blijkt dat frequent verzuim vaak uitmondt in langdurig verzuim. Bij drie verzuimmeldingen binnen 12 maanden kan er meer aan de hand zijn dan gewoon verzuim. Frequent verzuim kan een signaal zijn dat een werknemer niet lekker in zijn vel zit of ongemotiveerd is voor zijn of haar functie. Om hier meer inzicht in te krijgen en mogelijk langdurig verzuim te voorkomen, is het zinvol om frequent verzuimgesprekken te voeren met de betrokken werknemer. Het is een meerwaarde om deze gesprekken te laten voeren door een onafhankelijke arbeidsdeskundige. De arbeidsdeskundige onderzoekt welke factoren een rol spelen bij de verzuimmeldingen. De ervaring leert dat bij een consequent doorgevoerd verzuimbeleid, met inzet van een onafhankelijke en objectieve partij, het kort en langdurig verzuim afneemt.

Voor wie:
Voor de werknemer met frequent verzuim, waarbij de vraag zowel vanuit werkgever als werknemer kan komen.

Doel:
Doel van het traject is het verkrijgen van inzicht in het verzuim en op basis daarvan acties ondernemen om frequent en langdurig verzuim in de toekomst te voorkomen.

Kinnes werk arbeidsdeskundig onderzoek

Manon Gerberink

Altijd beschikbaar
Manon Gerberink

Hoe kan ik je helpen?

Kunnen we je helpen?
We use cookies

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.